Het Team

The Mangolia team:

Jeroen, Bram en Seppe zijn 3 Gentse broers die het aandurfden om aan de Mongol Rally mee te doen.

Wat ze missen aan kennis van automechaniek, de locale taal en een snelle auto, compenseren ze met positiviteit, wishful thinking en een beetje sjans hebben.

Ondanks het feit dat ze totaal niet geschikt (en misschien een stuk te oud) zijn voor dit soort uitdaging, zijn ze toch niet zonder unieke vaardigheden.

Hieronder kom je meer te weten over elk lid afzonderlijk.
Our Team
image-291051-IMG_1091.w640.JPG
Jeroen De Man

Leeftijd: 41 (volgens sommige subjectieve bronnen eerder 31)
Skillset: Chief negotiator, gedurfd strateeg, moreel kompas
Kennis automechaniek: 'Joint de cu-wadde?'
Kennis Russisch: '...Da?'

Er zijn weinig plaatsen in de wereld die Jeroen nog niet gezien heeft: van Namibië tot Noorwegen, van Cambodia tot  Canada. Een kans op een avontuur slaat hij nooit af. Maar: weinig plaats is er ook in onze Lada uit 1982, dat zullen zijn lange benen geweten hebben.. Misschien heeft hij toch te vroeg 'Ja?' gezegd toen Bram en Seppe hem 'vroegen' om mee te doen aan de Mongol Rally.

De uitdagingen van de Rally bestrijdt Jeroen met een ondernemende geestdrift, koppige positiviteit en een jonge geest. Denk Spongebob Squarepants, maar dan met een master in rechten. En minder geel.


image-291054-IMG_1016.w640.JPG
Bram De Man

Leeftijd: 38
Skillset: Chief researcher, gadget maestro, 'Gopnik' expert
Kennis automechaniek: Bram verandert sneller van auto dan van onderbroek. Hij is onze enige hoop op vlak van    onderhoud en herstellingen..
Kennis Russisch: 'Nyet!'

Bram werd de 'instigator' van The Mangolia toen hij het idee van de Mongol Rally aan zijn broers voorstelde na een nachtje internet met de zoekterm 'stupid adventures'. Absurde avonturen zijn hem zeker niet vreemd (de Dodentocht uitlopen, cryptocurrency-expert worden, naar Parijs rijden met de fiets, zelf een FPV drone bouwen,..), maar ditmaal heeft hij zijn twee broers kunnen betrekken in zijn aanstekelijk enthousiasme.

Iedereen is een beetje de tel kwijt wanneer het aankomt op hoeveel auto's Bram al gehad heeft, Bram inclusief. Zijn broers zijn er nog niet uit of dit een goede of slechte eigenschap is (waar zijn al die auto's eigenlijk naartoe??), en of ze Bram wel een auto hadden moeten laten kopen voor hun Rally..

image-291055-IMG_1111.w640.JPG
Seppe De Man

Leeftijd: 36
Skillset: Chief illustrator, wannabe linguïst, uitvinder van skillsets
Kennis automechaniek: Laat je auto eerder over aan een blinde baksteen dan aan Seppe..
Kennis Russisch: 2/10. Beter dan 0/10! Na Zdorov'ye!

Seppe ziet zichzelf wel als de meest nuchtere (espresso-verslavingen tellen niet!) van de drie broers, maar na een fietstochtje naar Berlijn (wat is dat met De Man's en fietsen naar Europese hoofdsteden?), het neurotisch perfectioneren van magneetvissen en 'Ja waarom niet?' zeggen toen Bram hem vroeg om aan de Mongol Rally mee te doen, mag hij dat beeld misschien wel wat aanpassen..

De filmpjes en illustraties van The Mangolia zijn grotendeels van de hand van Seppe. Heel leuk hoor, maar tot nu toe heeft een filmpje geen enkel team ook maar één kilometer dichter bij Ulaanbaatar gebracht. Misschien kunnen de experimenten om de Lada te herstellen met magneten meer nut hebben?

image-291050-Soviet_Arnold.jpeg
Exclusief (maar vooral voor de grap): 1 vrije plaats voor een extra team-lid!

Leeftijd: jonger dan bovenstaande participanten (makkelijk genoeg)
Skillset: Fotografische kennis van alle Mongoolse wegen (dat zijn er een dozijn of twee), de rijvaardigheid van Jacky Ickx op zijn best, conflict-resolutie technieken met specifieke toepassing op 'Gopniks'
Kennis automechaniek: Master in automotive engineering. De technische handleiding van onze Lada 'Zhiguli' 2102 hebben we alleszins al ter beschikking!
Kennis Russisch: Master in de taal- en regiostudies: slavistiek en Oost-Europakunde

Profiel:

Je bent jong en dynamisch. Je rijdt graag 10uur aan één stuk in een te kleine, te luide, te trage Oost-Europese wagen. Een auto komt voor jou maar écht tot zijn recht wanneer de motor voldoende kilometers gedaan heeft om tot aan de maan en terug gereden te hebben. Asfalt is niet jouw ding: zandwegen, grind en gevaarlijke bergpassen zijn jouw passie!

Je bent sociaal begaan en ziet incompetente collega's als een uitdaging, niet als een beperking. Je lost graag alle problemen zelf op, maakt geweldige espresso en bent een luisterend oor voor verhalen over fietstochten naar Europese hoofdsteden.

Interesse in deze hulpkreet/vacature? Contacteer The Mangolia!
image-301331-Svetlada.w640.png
Svetlada

Leeftijd: 37 jaar
Topsnelheid: 112 km/h, vastgelegd met de dashcam
Speciale eigenschappen: Solid Soviet staal, imuun voor snelheidsboetes, hoge aaibaarheidsfactor

Svetlada is het vehiekel dat ons naar en door Mongolië zal brengen. Ze is een Lada 2102 'Zhiguli' met een cylinderinhoud van 1200cc en is uitgerust met trommelremmen. Ze werd in 1982 door Soviet vakmanschap vervaardigd in de Toljatti fabriek in Samara en was een erg populaire kar in haar tijd. Ze bracht het grootste deel van haar tijd door in Servië, tot ze daar verwaarloosd werd achtergelaten.

The Mangolia geeft haar nu een tweede leven, alhoewel er nog veel werk aan is vooraleer ze de baan op mag.. Svetlada voldoet alleszins makkelijk aan de regels voor de Mongol Rally: een 'crappy' auto met maximaal 1200cc onder de motorkap. Svetlada zal licht getuned worden met een draagrek, zonnepanelen en een aluminium plaat onderaan om de wagen te beschermen tegen opspattende stenen.